نوشته شده توسط : sevda

رپورتاژ آگهی/ مدارس تیزهوشان جزو مدارس خوب و با کیفیتی هستند که هر سال از طریق برگزاری آزمون اختصاصی اقدام به جذب دانش آموز در پایه های ششم به هفتم ونهم به دهم می کنند و دانش آموز های ششم و نهمی که شرایط ثبت نام در این مدارس رو دارند می توانند در زمان مقرر برای ثبت نام در این مدارس اقدام کنند.

ثبت نام مدارس تیزهوشان برای پایه هفتم و دهم به صورت مجزا از هم در سایت سنجش و پذیرش استعداد درخشان انجام می شود که داوطلبان باید با توجه به پایه تحصیلی خود برای ثبت نام در آزمون تیزهوشان مد نظر اقدام کنند . در ادامه جزئیات ثبت نام آزمون تیزهوشان 1400 – 1401 گفته شده است.

زمان ثبت نام آزمون تیزهوشان

به استناد سایت مشاوره تیزهوشان تحصیلیکو همه امور مربوط به ثبت نام آزمون تیزهوشان از طریق سایت Azmoon.medu.ir انجام می شود . دانش آموزان برای اینکه فرایند ثبت نام خود را دقیق و کامل انجام دهند باید از زمان و نحوه ثبت نام این آزمون مطلع بوده تا در زمان مشخص شده بدون هیچ مشکلی برای تکمیل فرم ثبت نام خود اقدام کنند.

زمان و سایت ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم 1400 - 1401 :

ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱​ به صورت اینترنتی در سایت hoosh.medu.ir انجام می شود و داوطلبان باید در زمان مقرر وارد این سایت شده و ثبت نام خود را انجام دهند .سال گذشته ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان ششم به هفتم از 26 بهمن ماه شروع شد و داوطلبان فرصت داشتند این ثبت نام را تا تاریخ 3 اسفند ماه انجام دهند .

زمان و سایت ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم 1400 - 1401 :

ثبت نام تیزهوشان نهم به دهم هم به صورت اینترنتی در سایت azoon.medu.ir انجام می شود. دانش آموز هایی که شرایط ثبت نام در این آزمون را دارند باید در زمان مقرر وارد این سایت شده و ثبت نام خود را انجام دهند  .سال گذشته ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان نهم به دهم از 26 بهمن ماه شروع شد و داوطلبان فرصت داشتند تا تاریخ 3 اسفند ماه ثبت نام خود را انجام دهند.

برای مطالعه نحوه ثبت نام آزمون تیزهوشان در سایت تحصیلیکو کلیک کنید

ثبت نام تیزهوشان

نحوه ثبت نام آزمون تیزهوشان 1400 - 1401

همون طور که گفته شد، ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان پایه ششم به هفتم و نهم به دهم به صورت اینترنتی داخل سایت سنجش و پذیرش استعداد درخشان به آدرس azmoon.medu.ir انجام می شود و دانش آموز هایی که شرایط ثبت نام تیزهوشان را داشته باشند باید در زمان مقرر وارد این سایت شده  و با وارد کردن رمز ورود همگامی که از مدیر مدرسه دریافت کرده اند و کلمه عبور که همان کد ملی آن ها می شود وارد صفحه ثبت نام شده و بعد از پرداخت هزینه آزمون تیزهوشان، ثبت نام خود را نهایی کنند .

نحوه ثبت نام مدارس تیزهوشان ششم به هفتم ۱۴۰۰ – ۱۴۰۱ به طور خلاصه :

ثبت نام آزمون تیزهوشان

ورود به سایت medu.ir
وارد کردن رمز ورود همگام و کد ملی دانش آموز
وارد کردن اطلاعات خواسته شده و اسکن عکس دانش آموز
پرداخت هزینه ثبت نام
دریافت کد پیگیری ثبت نام

نحوه ثبت نام مدارس تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۰ – ۱۴۰۱ به طور خلاصه :

ورود به سایت medu.ir
وارد کردن رمز ورود همگام و کد ملی دانش آموز
وارد کردن اطلاعات خواسته شده و اسکن عکس دانش آموز
پرداخت هزینه ثبت نام
دریافت کد پیگیری ثبت نام

راهنمای ورود به سایت azmoon.medu.ir

شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان 1400 - 1401

همان طور که گفته شد فقط کسایی می توانند ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان را انجام دهند که تمامی شرایط لازم برای ثبت نام این آزمون را داشته باشند. این شرایط به طور کامل در دفترچه ثبت نام آزمون تیزهوشان نوشته می شود. به همین دلیل دانش آموزان باید قبل از هر اقدامی جهت ثبت نام، ابتدا این دفترچه را دانلود و با دقت مطالعه کنند تا از شرایط و ضوابط ثبت نام مطلع شوند. در ادامه شرایط ثبت نام تیزهوشان ششم به هفتم و نهم به دهم ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱​ گفته شده است.

شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم 1400 – 1401
دارا بودن تابعیت ایرانی ( البته اتباع غیر ایرانی نیز با یک سری شرایط خاص می توانند ثبت نام خود را انجام دهند ) .
کسب مقیاس خیلی خوب تو تمامی دروس نوبت دوم پایه پنجم
کسب مقیاس خیلی خوب در تمامی دروس نوبت اول پایه ششم

البته در صورتی که دانش آموز فقط و فقط در يک عنوان درس در مجموع دروس پنجم و ششم ابتدایی خود، مقیاس خوب هم کسب کرده باشد می تواند ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ را انجام دهد .

شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم 1400 - 1401
دارا بودن تابعیت ایرانی ( ثبت نام اتباع غیرایرانی ، بر اساس بخش نامه مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور انجام می شود ) .
حداقل معدل کل سالانه 19 در نوبت دوم پایه هشتم
دانش آموز هایی که پایه نهم را در مدارس استعداد های درخشان می خوانند از شرکت در این آزمون معاف هستند و می توانند طبق آیین نامه مربوط به این دانش آموزان ، بدون آزمون تیزهوشان وارد این مدارس شوند .
در شهرستان هایی که چند تا دبیرستان دوره دوم سمپاد وجو دارد، داوطلبان می توانند نهایتا سه مدرسه ( هر سه داخل یه شهرستان و در یک رشته تحصیلی ) را به ترتیب اولویت در فرم تقاضانامه ثبت نام وارد کنند.

برای مشاوره ثبت نام تیزهوشان ششم به هفتم و راهنمای ثبت نام در آن در سایت تحصیلیکو کلیک کنید .

منبع : ثبت نام آزمون تیزهوشان



:: بازدید از این مطلب : 225
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

 این مدارس برای پذیرش دانش آموزان در پایه های هفتم و دهم متوسطه اقدام به برگزاری آزمون می نمایند و دانش آموزان پایه های تحصیلی ششم و نهمی که مفق به قبولی در این آزمون شوند می توانند در این مدارس ثبت نام کرده و به ادامه تحصیل در آن ها بپردازند.

ثبت نام آزمون های تیز هوشان در پایه های هفتم و دهم نیازمند رعایت برخی شرایط و موارد خاصی است که درنظر گرفتن تمامی آن ها برای داوطلبان شرکت در این آزمون لازم و ضروری می باشد که در ادامه به بررسی هر یک از موارد مربوط به ثبت نام آزمون تیزهوشان می پردازیم.

زمان و نحوه ثبت نام آزمون تیزهوشان:

به استناد سایت هیوا دانش آموزانی که علاقه مند به شرکت در آزمون استعداد های درخشان هستند باید در زمان تعیین شده برای ثبت نام این مدارس به سایت ثبت نام مراجعه کرده و اطلاعات خواسته شده را با دقت تکمیل و ثبت نمایند.

در صورتی که اطلاعات وارد شده در هنگام ثبت اشتباه بوده و با اطلاعات دانش آموز مغایرت داشته باشد، داوطلب اجازه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون تیزهوشان و شرکت در آزمون را نخواهد داشت. بنابراین بهتر است در زمان ثبت نام آزمون تیزهوشان با تمرکز و دقت کافی به سوالات پاسخ دهید.

ثبت نام آزمون تیزهوشان

نحوه ثبت نام آزمون تیزهوشان به این صورت است که دانش آموزان هر یک از پایه های ذکر شده باید به سایت ثبت نام مخصوص خود که برای دانش آموزان پایه هفتم hoosh.medu.ir و برای دهمی ها azmoon.medu.ir می باشد مراجعه کرده و فرم ثبت نام را تکمیل نمایند.

همچنین در صورت عدم دسترسی به هر یک از سامانه های ذکر شده می توانید به سایت همگام به آدرس hamgam.medu.ir مراجعه کرده و از بخش مربوط به ثبت نام تیزهوشان اقدام به ثبت نام نمایید.

توصیه می شود به منظور جلوگیری از اشتباه در ثبت نام ، راهنمای ثبت نام تیزهوشان سایت هیوا مطالعه شود

 ثبت نام تیزهوشان

شرایط ثبت نام در آزمون تیزهوشان :

دانش آموزان داوطلب شرکت در آزمون ثبت نام مدارس سمپاد برای حضور در جلسه آزمون نیازمند داشتن یکسری شرایط تحصیلی می باشند که این شرایط برای ورودی های هفتم و دهم مدارس تیزهوشان با یکدیگر متفاوت است.

شرایط در نظر گرفته شده برای دانش آموزان پایه ششم ابتدایی برای شرکت در آزمون تیزهوشان به این صورت است که دانش آموزان این پایه تحصیلی علاوه بر این که باید مشغول به تحصیل در پایه ششم ابتدایی باشند، باید تمامی نمرات پایه پنجم و ششم آن ها نیز دارای نمره و مقیاس خیلی خوب باشد، البته در صورت داشتن یک نمره خوب در مجموع نمرات دانش آموز، امکان ثبت نام در آزمون تیزهوشان برای او وجود داشته و مشکلی نخواهد بود.

دانش آموزان پایه نهمی که قصد ثبت نام در آزمون نهم به دهم تیزهوشان را داشته باشند باید مشغول به تحصیل در پایه نهم متوسطه اول باشند و نمره معدل کل سالانه پایه هشتم آن ها نیز 19 باشد.

دفترچه ثبت نام آزمون تیزهوشان:

به گزارش سایت اطلاع رسانی اخبار تیزهوشان هیوا دانش آموزان داوطلب شرکت در آزمون تیزهوشان در هر یک از پایه های تحصیلی هفتم و دهم در هنگام ثبت نام می توانند دفترچه ثبت نام آزمون تیزهوشان را نیز دریافت کرده و مطالعه نمایند.

اطلاعات درج شده در دفترچه ثبت نام آزمون تیزهوشان شامل جزئیات مربوط به شرایط برگزاری جلسه آزمون، شرایط عمومی و اختصاصی داوطلبان شرکت کننده در آزمون و تاریخ و محل برگزاری آزمون ورودی مدارس استعداد های درخشان می باشد.

برای مطالعه نحوه ثبت نام در سایت تیزهوشان نهم به دهم در سایت هیوا کلیک کنید

azmoon.medu.ir

دریافت کارت ورود به جلسه آزمون ثبت نام تیزهوشان:

دانش آموزان پس از ثبت نام در آزمون مدارس سمپاد و پرداخت هزینه ثبت نام باید در تاریخ مشخصی که از طرف سازمان پروش استعداد های درخشان تعیین و اعلام می گردد به سایت ثبت نام مراجعه کرده و کارت ورود به جلسه آزمون تیزهوشان خود را دریافت نمایند.

توجه داشته باشید در صورتی که اطلاعات ذکر شده در کارت ورود به جلسه آزمون اشتباه بوده و یا دارای خطاهایی باشد باید قبل از برگزاری جلسه آزمون مشکلات مربوطه را رفع کرده و اصلاح نمایید. مغایرت اطلاعات کارت ورود به جلسه دانش آموزان با اطلاعات شخصی یا تحصیلی آن ها باعث می شود که دانش آموزان از شرکت در جلسه آزمون محروم شوند و اگر این اتفاق برای دانش آموزانی در پایه نهم متوسطه اول بیافتد فرصت مجددی برای شرکت در آزمون مدارس تیزهوشان برای آن ها وجود نخواهد داشت.

منابع آزمون تیزهوشان:

منابع سوالات طرح شده برای آزمون تیزهوشان پایه دهم کتاب های درسی دانش آموزان می باشند. دسته بندی سوالات ارائه شده در آزمون مدارس تیزهوشان به دو دسته کلی سوالات تحلیلی و تحصیلی تقسیم می گردد.

سوالات تحصیلی آزمون سمپاد نهم به دهم شامل پرسش های عنوان شده از دروس این پایه تحصیلی می باشد که دانش آموزان برای یادگیری هرچه بهتر آن ها می توانند علاوه بر دریافت سوالات آزمون های سال های گذشته به مطالعه کتاب های کمک درسی مرتبط با هریک از درس های ارائه شده نیز بپردازند.

سوالات آزمون تیزهوشان پایه ششم به هفتم تنها شامل سوالات استعداد تحلیلی و سنجش هوش می باشد که دانش آموزانی داوطلب این آزمون برای بالا بردن میزان موفقیت خود می توانند سوالات آزمون تیزهوشان ششم به هفتم سال های گذشته را دریافت کرده و با مطالعه آن ها با نوع سوالات و میزان دشواری آن ها آشنا شوند.

 دانش آموزانی که علاقه مند به تحصیل در مدارس تیزهوشان هستند باید با تمام توان خود برای موفقیت در این آزمون تلاش کنند و اجازه ندهند که اضطراب و نگرانی های ناشی از دشواری این آزمون باعث از بین رفتن روحیه و اعتماد به نفس آن ها شود چرا که در این صورت حتی اگر هیچ مشکلی در یادگیری مطالب نداشته باشند بازم در پاسخگویی به سوالات دچار مشکل شده و شانس موفقیت خود را در آزمون تا حد زیادی کاهش می دهند.

برای مطالعه نحوه ثبت نام در سایت تیزهوشان ششم به هفتم سایت هیوا کلیک کنید

hoosh.medu.ir

منبع : ثبت نام آزمون تیزهوشان



:: بازدید از این مطلب : 185
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

 این مدارس برای پذیرش دانش آموزان در پایه های هفتم و دهم متوسطه اقدام به برگزاری آزمون می نمایند و دانش آموزان پایه های تحصیلی ششم و نهمی که مفق به قبولی در این آزمون شوند می توانند در این مدارس ثبت نام کرده و به ادامه تحصیل در آن ها بپردازند.

ثبت نام آزمون های تیز هوشان در پایه های هفتم و دهم نیازمند رعایت برخی شرایط و موارد خاصی است که درنظر گرفتن تمامی آن ها برای داوطلبان شرکت در این آزمون لازم و ضروری می باشد که در ادامه به بررسی هر یک از موارد مربوط به ثبت نام آزمون تیزهوشان می پردازیم.

زمان و نحوه ثبت نام آزمون تیزهوشان:

به استناد سایت هیوا دانش آموزانی که علاقه مند به شرکت در آزمون استعداد های درخشان هستند باید در زمان تعیین شده برای ثبت نام این مدارس به سایت ثبت نام مراجعه کرده و اطلاعات خواسته شده را با دقت تکمیل و ثبت نمایند.

در صورتی که اطلاعات وارد شده در هنگام ثبت اشتباه بوده و با اطلاعات دانش آموز مغایرت داشته باشد، داوطلب اجازه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون تیزهوشان و شرکت در آزمون را نخواهد داشت. بنابراین بهتر است در زمان ثبت نام آزمون تیزهوشان با تمرکز و دقت کافی به سوالات پاسخ دهید.

ثبت نام آزمون تیزهوشان

نحوه ثبت نام آزمون تیزهوشان به این صورت است که دانش آموزان هر یک از پایه های ذکر شده باید به سایت ثبت نام مخصوص خود که برای دانش آموزان پایه هفتم hoosh.medu.ir و برای دهمی ها azmoon.medu.ir می باشد مراجعه کرده و فرم ثبت نام را تکمیل نمایند.

همچنین در صورت عدم دسترسی به هر یک از سامانه های ذکر شده می توانید به سایت همگام به آدرس hamgam.medu.ir مراجعه کرده و از بخش مربوط به ثبت نام تیزهوشان اقدام به ثبت نام نمایید.

توصیه می شود به منظور جلوگیری از اشتباه در ثبت نام ، راهنمای ثبت نام تیزهوشان سایت هیوا مطالعه شود

 ثبت نام تیزهوشان

شرایط ثبت نام در آزمون تیزهوشان :

دانش آموزان داوطلب شرکت در آزمون ثبت نام مدارس سمپاد برای حضور در جلسه آزمون نیازمند داشتن یکسری شرایط تحصیلی می باشند که این شرایط برای ورودی های هفتم و دهم مدارس تیزهوشان با یکدیگر متفاوت است.

شرایط در نظر گرفته شده برای دانش آموزان پایه ششم ابتدایی برای شرکت در آزمون تیزهوشان به این صورت است که دانش آموزان این پایه تحصیلی علاوه بر این که باید مشغول به تحصیل در پایه ششم ابتدایی باشند، باید تمامی نمرات پایه پنجم و ششم آن ها نیز دارای نمره و مقیاس خیلی خوب باشد، البته در صورت داشتن یک نمره خوب در مجموع نمرات دانش آموز، امکان ثبت نام در آزمون تیزهوشان برای او وجود داشته و مشکلی نخواهد بود.

دانش آموزان پایه نهمی که قصد ثبت نام در آزمون نهم به دهم تیزهوشان را داشته باشند باید مشغول به تحصیل در پایه نهم متوسطه اول باشند و نمره معدل کل سالانه پایه هشتم آن ها نیز 19 باشد.

دفترچه ثبت نام آزمون تیزهوشان:

به گزارش سایت اطلاع رسانی اخبار تیزهوشان هیوا دانش آموزان داوطلب شرکت در آزمون تیزهوشان در هر یک از پایه های تحصیلی هفتم و دهم در هنگام ثبت نام می توانند دفترچه ثبت نام آزمون تیزهوشان را نیز دریافت کرده و مطالعه نمایند.

اطلاعات درج شده در دفترچه ثبت نام آزمون تیزهوشان شامل جزئیات مربوط به شرایط برگزاری جلسه آزمون، شرایط عمومی و اختصاصی داوطلبان شرکت کننده در آزمون و تاریخ و محل برگزاری آزمون ورودی مدارس استعداد های درخشان می باشد.

برای مطالعه نحوه ثبت نام در سایت تیزهوشان نهم به دهم در سایت هیوا کلیک کنید

azmoon.medu.ir

دریافت کارت ورود به جلسه آزمون ثبت نام تیزهوشان:

دانش آموزان پس از ثبت نام در آزمون مدارس سمپاد و پرداخت هزینه ثبت نام باید در تاریخ مشخصی که از طرف سازمان پروش استعداد های درخشان تعیین و اعلام می گردد به سایت ثبت نام مراجعه کرده و کارت ورود به جلسه آزمون تیزهوشان خود را دریافت نمایند.

توجه داشته باشید در صورتی که اطلاعات ذکر شده در کارت ورود به جلسه آزمون اشتباه بوده و یا دارای خطاهایی باشد باید قبل از برگزاری جلسه آزمون مشکلات مربوطه را رفع کرده و اصلاح نمایید. مغایرت اطلاعات کارت ورود به جلسه دانش آموزان با اطلاعات شخصی یا تحصیلی آن ها باعث می شود که دانش آموزان از شرکت در جلسه آزمون محروم شوند و اگر این اتفاق برای دانش آموزانی در پایه نهم متوسطه اول بیافتد فرصت مجددی برای شرکت در آزمون مدارس تیزهوشان برای آن ها وجود نخواهد داشت.

منابع آزمون تیزهوشان:

منابع سوالات طرح شده برای آزمون تیزهوشان پایه دهم کتاب های درسی دانش آموزان می باشند. دسته بندی سوالات ارائه شده در آزمون مدارس تیزهوشان به دو دسته کلی سوالات تحلیلی و تحصیلی تقسیم می گردد.

سوالات تحصیلی آزمون سمپاد نهم به دهم شامل پرسش های عنوان شده از دروس این پایه تحصیلی می باشد که دانش آموزان برای یادگیری هرچه بهتر آن ها می توانند علاوه بر دریافت سوالات آزمون های سال های گذشته به مطالعه کتاب های کمک درسی مرتبط با هریک از درس های ارائه شده نیز بپردازند.

سوالات آزمون تیزهوشان پایه ششم به هفتم تنها شامل سوالات استعداد تحلیلی و سنجش هوش می باشد که دانش آموزانی داوطلب این آزمون برای بالا بردن میزان موفقیت خود می توانند سوالات آزمون تیزهوشان ششم به هفتم سال های گذشته را دریافت کرده و با مطالعه آن ها با نوع سوالات و میزان دشواری آن ها آشنا شوند.

 دانش آموزانی که علاقه مند به تحصیل در مدارس تیزهوشان هستند باید با تمام توان خود برای موفقیت در این آزمون تلاش کنند و اجازه ندهند که اضطراب و نگرانی های ناشی از دشواری این آزمون باعث از بین رفتن روحیه و اعتماد به نفس آن ها شود چرا که در این صورت حتی اگر هیچ مشکلی در یادگیری مطالب نداشته باشند بازم در پاسخگویی به سوالات دچار مشکل شده و شانس موفقیت خود را در آزمون تا حد زیادی کاهش می دهند.

برای مطالعه نحوه ثبت نام در سایت تیزهوشان ششم به هفتم سایت هیوا کلیک کنید

hoosh.medu.ir

منبع : ثبت نام آزمون تیزهوشان



:: بازدید از این مطلب : 206
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

به انجام خدمت وظیفه در سازمان های دولتی و محیط های غیر نظامی امریه سربازی گفته می شود . در واقع امریه سربازی به فارغ التحصیلان دانشگاهی تعلق گرفته و این امکان را به آن ها می دهد که در زمینه رشته تحصیلی خود مشغول به کار شده و این زمان کاری به عنوان خدمت سربازی برایشان محسوب شود . این دسته از مشمولان دیگر نیازی به شرکت در پادگان های نظامی نداشته و به جای آن در محل هایی که سازمان امریه بگیر برای آن ها مشخص می کند مشغول به فعالیت می شوند. برای ارائه در خواست امریه سربازی، داشتن مدرک دانشگاهی با حداقل معدل، لازم است تا سازمان های مختلف بتوانند فرد را به عنوان سرباز پذیرش نمایند .

 در قانون نظام وظیفه به سربازان امریه نیز حقوق تعلق می گیرد. حقوق فردی که به صورت امریه به سربازی اعزام می شود با سربازان عادی یکسان است ولی بعضی از سازمان های دولتی حقوق اضافه ای برای سربازان امریه خود در نظر می گیرند. در واقع حقوق و مزایا سربازان امریه بستگی به نوع نهادی دارد که در آن مشغول به خدمت می باشند. زمان دریافت امریه سربازی هر سازمان با سازمان دیگری متفاوت است، اما آنچه که اهمیت دارد ارسال درخواست در موعد مقرر توسط مشمولان می باشد. معمولا زمان ثبت درخواست امریه حدود 3 ماه قبل از تاریخ اعزام مشمولان به خدمت سربازی است. اقدام به موقع مشمولان باعث آسوده خاطر بودن آن ها از روند بررسی و پیگیری پرونده تا زمان اعزام خواهد بود تا در شرایط عدم پذیرش بتوانند در همان تاریخ اعزام خود به خدمت سربازی بروند.

 

برای مطالعه راهنمای جامع دریافت امریه سربازی در سایت هیوا کلیک نمایید

 امریه سربازی

 

شرایط دریافت امریه سربازی

نکته مهمی که در دریافت امریه های سربازی باید به آن توجه داشت، شرایط دریافت امریه سربازی است. چرا که یکی از قوانین مهم که بین اکثر سازمان های امریه بگیر نیز مشترک است، فاقد غیبت بودن مشمول است. در صورتی که مشمولان غیبت سربازی داشته باشند در امریه های سربازی پذیرفته نمی شوند. همچنین امکان درخواست کحسری خدمت نیز وجود نداشته و همه مشمولان باید دو سال تمام مشغول به خدمت در محل تعیین شده باشند. برخی از سازمان های امریه بگیر نیز در شرایط خود ذکر کرده اند که محل خدمت سرباز در مناطق محروم و بد آب و هوا خواهد بود که توجه به آن نیز ضروری است. البته هر چه مدرک تحصیلی مشمول بالاتر باشد، قطعا نوع پذیرش او و محل خدمتش نیز متفاوت تر خواهد بود.

به طور خلاصه شرایط دریافت امریه سربازی را می توان به شکل زیر تعریف کرد:

 

1 ) رشته های مورد نیاز سازمان امریه بگیر

2 ) مدرک تحصیلی مورد تقاضای هر ارگان

3 ) شرط معدل

4 ) نداشتن غیبت سربازی

5 ) داشتن سابقه بسیجی

6 ) عدم ارسال درخواست امریه برای دو سازمان

7 ) نداشتن کسری خدمت

 

برای مطالعه دریافت امریه سربازی وزارت علوم در سایت هیوا کلیک نمایید

امریه وزارت علوم

 

نحوه ثبت نام امریه سربازی

همانطور که گفته شد، زمان و شرایط و نحوه ثبت نام امریه سربازی هر ارگان با ارگان دیگری متفاوت است. همچنین در برخی از سازمان ها مشمولان بدون مراجعه حضوری می توانند در امریه سربازی ثبت نام نموده و تمامی مدارک خود را در همان سایت سازمان مورد نظر خود بارگذاری کنند. فراموش نشود که تکمیل دفترچه نظام وظیفه و ارسال آن برای مشخص شدن تاریخ اعزام از اولین مراحلی است که مشول باید برای دریافت امریه انجام دهد و سپس بر اساس تاریخ اعزام خود سایر مراحل ثبت نام را طی کند.

برای ثبت درخواست در سایت هر سازمان امریه بگیری ابتدا به مطالعه شرایط، رشته و معدل درخواست شده پرداخته و سپس در صورتی که واجد شرایط بودید به تکمیل فرم ها بپردازید. توجه شود که ثبت نام به منزله پذیرش قطعی نبوده و نتایج این فرآیند مدت پس از نام نویسی به اطلاع مشمولان خواهد رسید. در برخی از سازمان ها مرحله ای قبل از اعلام نتایج وجود دارد که مشمولان به مصاحبه شفاهی دعوت شده تا از بین آن ها افرادی که عملکرد بهتر دارند انتخاب شوند.

به مشمولان توصیه می شود برای داشتن فرآیند ثبت نامی راحت و آسان از قبل تمام مدارک مورد نیاز برای ثبت نام را تهیه کرده تا دچار استرس به علت محدودیت زمانی نشوند. برخی از مدارک لازم برای بارگذاری در سایت سازمان های امریه بگیر عبارت است از:

 

  • عکس سه در چهار
  • ارائه اصل و کپی کارت ملی و شناسنامه
  • ارائه اصل و کپی آخرین مدرک تحصیلی مشمول
  • برگه اعزام به خدمت مشمولان که تاریخ اعزام در آن قید شده باشد
  • مدارک مربوط به محل سکونت مشمول
  • مدارک مربوط به وضعیت تاهل مشمول یا خانواده رزمندگان و شهدا
  • برگه واکسیناسیون مشمول
  • رزومه مشخص که در آن تمامی تخصص های فرد و مهارت های وی توضیح داده شده باشد.

 

سازمان های ارائه دهنده امریه

معمولا سازمان های متعددی شروع به انتشار فراخوان و جذب نیروی امریه می کنند که این اقدام به نفع مشمولان تحصیل کرده می باشد. یکی از امریه هایی که طرفدار زیادی برای ثبت نام دارد، امریه سرباز معلمی است که در طی آن مشمولان می توانند به عنوان معلم در یکی از مناطق معمولا محرومی که آموزش و پرورش مشخص می کند اقدام به گذراندن مدت سربازی خود کنند. علاوه بر این وزارت آموزش و پرورش نیز اقدام به پذیرش نیرو می کند که ممکن است برخی از مشمولان را به عنوان نیروی اداری در برخی از قسمت های وزارتخانه به کار گیرد.

امریه وزارت نیرو ، نفت و قوه قضاییه نیز معروف بوده چرا که اغلب دارندگان مدرک کارشناسی ارشد و دکتری را جذب کرده و به علت مزایای شغلی که برای مشمولان فراهم می کند معمولا طرفداران زیادی دارد. ثبت نام این سازمان ها به صورت اینترنتی و در سایت مخصوص به خود بوده و سایر مراحلی که مشمول برای ثبت نام می بایست طی کند در همان سایت توضیح داده شده است.

مشمولانی که علاقه مند به دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص انواع امریه های سربازی و نحوه ثبت نام در آن ها هستند می توانند این اطلاعات را از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا دریافت کنند . مشاوران سامانه می توانند زمان امریه انواع سازمان ها را ارائه داده و آن ها را راهنمای نمایند.

 

برای مطالعه راهنمای جامع ثبت نام سرباز معلمی در سایت هیوا کلیک نمایید

 ثبت نام سرباز معلمی

منبع : صفر تا صد نحوه دریافت امریه سربازی



:: بازدید از این مطلب : 179
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

به انجام خدمت وظیفه در سازمان های دولتی و محیط های غیر نظامی امریه سربازی گفته می شود . در واقع امریه سربازی به فارغ التحصیلان دانشگاهی تعلق گرفته و این امکان را به آن ها می دهد که در زمینه رشته تحصیلی خود مشغول به کار شده و این زمان کاری به عنوان خدمت سربازی برایشان محسوب شود . این دسته از مشمولان دیگر نیازی به شرکت در پادگان های نظامی نداشته و به جای آن در محل هایی که سازمان امریه بگیر برای آن ها مشخص می کند مشغول به فعالیت می شوند. برای ارائه در خواست امریه سربازی، داشتن مدرک دانشگاهی با حداقل معدل، لازم است تا سازمان های مختلف بتوانند فرد را به عنوان سرباز پذیرش نمایند .

 در قانون نظام وظیفه به سربازان امریه نیز حقوق تعلق می گیرد. حقوق فردی که به صورت امریه به سربازی اعزام می شود با سربازان عادی یکسان است ولی بعضی از سازمان های دولتی حقوق اضافه ای برای سربازان امریه خود در نظر می گیرند. در واقع حقوق و مزایا سربازان امریه بستگی به نوع نهادی دارد که در آن مشغول به خدمت می باشند. زمان دریافت امریه سربازی هر سازمان با سازمان دیگری متفاوت است، اما آنچه که اهمیت دارد ارسال درخواست در موعد مقرر توسط مشمولان می باشد. معمولا زمان ثبت درخواست امریه حدود 3 ماه قبل از تاریخ اعزام مشمولان به خدمت سربازی است. اقدام به موقع مشمولان باعث آسوده خاطر بودن آن ها از روند بررسی و پیگیری پرونده تا زمان اعزام خواهد بود تا در شرایط عدم پذیرش بتوانند در همان تاریخ اعزام خود به خدمت سربازی بروند.

 

برای مطالعه راهنمای جامع دریافت امریه سربازی در سایت هیوا کلیک نمایید

 امریه سربازی

 

شرایط دریافت امریه سربازی

نکته مهمی که در دریافت امریه های سربازی باید به آن توجه داشت، شرایط دریافت امریه سربازی است. چرا که یکی از قوانین مهم که بین اکثر سازمان های امریه بگیر نیز مشترک است، فاقد غیبت بودن مشمول است. در صورتی که مشمولان غیبت سربازی داشته باشند در امریه های سربازی پذیرفته نمی شوند. همچنین امکان درخواست کحسری خدمت نیز وجود نداشته و همه مشمولان باید دو سال تمام مشغول به خدمت در محل تعیین شده باشند. برخی از سازمان های امریه بگیر نیز در شرایط خود ذکر کرده اند که محل خدمت سرباز در مناطق محروم و بد آب و هوا خواهد بود که توجه به آن نیز ضروری است. البته هر چه مدرک تحصیلی مشمول بالاتر باشد، قطعا نوع پذیرش او و محل خدمتش نیز متفاوت تر خواهد بود.

به طور خلاصه شرایط دریافت امریه سربازی را می توان به شکل زیر تعریف کرد:

 

1 ) رشته های مورد نیاز سازمان امریه بگیر

2 ) مدرک تحصیلی مورد تقاضای هر ارگان

3 ) شرط معدل

4 ) نداشتن غیبت سربازی

5 ) داشتن سابقه بسیجی

6 ) عدم ارسال درخواست امریه برای دو سازمان

7 ) نداشتن کسری خدمت

 

برای مطالعه دریافت امریه سربازی وزارت علوم در سایت هیوا کلیک نمایید

امریه وزارت علوم

 

نحوه ثبت نام امریه سربازی

همانطور که گفته شد، زمان و شرایط و نحوه ثبت نام امریه سربازی هر ارگان با ارگان دیگری متفاوت است. همچنین در برخی از سازمان ها مشمولان بدون مراجعه حضوری می توانند در امریه سربازی ثبت نام نموده و تمامی مدارک خود را در همان سایت سازمان مورد نظر خود بارگذاری کنند. فراموش نشود که تکمیل دفترچه نظام وظیفه و ارسال آن برای مشخص شدن تاریخ اعزام از اولین مراحلی است که مشول باید برای دریافت امریه انجام دهد و سپس بر اساس تاریخ اعزام خود سایر مراحل ثبت نام را طی کند.

برای ثبت درخواست در سایت هر سازمان امریه بگیری ابتدا به مطالعه شرایط، رشته و معدل درخواست شده پرداخته و سپس در صورتی که واجد شرایط بودید به تکمیل فرم ها بپردازید. توجه شود که ثبت نام به منزله پذیرش قطعی نبوده و نتایج این فرآیند مدت پس از نام نویسی به اطلاع مشمولان خواهد رسید. در برخی از سازمان ها مرحله ای قبل از اعلام نتایج وجود دارد که مشمولان به مصاحبه شفاهی دعوت شده تا از بین آن ها افرادی که عملکرد بهتر دارند انتخاب شوند.

به مشمولان توصیه می شود برای داشتن فرآیند ثبت نامی راحت و آسان از قبل تمام مدارک مورد نیاز برای ثبت نام را تهیه کرده تا دچار استرس به علت محدودیت زمانی نشوند. برخی از مدارک لازم برای بارگذاری در سایت سازمان های امریه بگیر عبارت است از:

 

  • عکس سه در چهار
  • ارائه اصل و کپی کارت ملی و شناسنامه
  • ارائه اصل و کپی آخرین مدرک تحصیلی مشمول
  • برگه اعزام به خدمت مشمولان که تاریخ اعزام در آن قید شده باشد
  • مدارک مربوط به محل سکونت مشمول
  • مدارک مربوط به وضعیت تاهل مشمول یا خانواده رزمندگان و شهدا
  • برگه واکسیناسیون مشمول
  • رزومه مشخص که در آن تمامی تخصص های فرد و مهارت های وی توضیح داده شده باشد.

 

سازمان های ارائه دهنده امریه

معمولا سازمان های متعددی شروع به انتشار فراخوان و جذب نیروی امریه می کنند که این اقدام به نفع مشمولان تحصیل کرده می باشد. یکی از امریه هایی که طرفدار زیادی برای ثبت نام دارد، امریه سرباز معلمی است که در طی آن مشمولان می توانند به عنوان معلم در یکی از مناطق معمولا محرومی که آموزش و پرورش مشخص می کند اقدام به گذراندن مدت سربازی خود کنند. علاوه بر این وزارت آموزش و پرورش نیز اقدام به پذیرش نیرو می کند که ممکن است برخی از مشمولان را به عنوان نیروی اداری در برخی از قسمت های وزارتخانه به کار گیرد.

امریه وزارت نیرو ، نفت و قوه قضاییه نیز معروف بوده چرا که اغلب دارندگان مدرک کارشناسی ارشد و دکتری را جذب کرده و به علت مزایای شغلی که برای مشمولان فراهم می کند معمولا طرفداران زیادی دارد. ثبت نام این سازمان ها به صورت اینترنتی و در سایت مخصوص به خود بوده و سایر مراحلی که مشمول برای ثبت نام می بایست طی کند در همان سایت توضیح داده شده است.

مشمولانی که علاقه مند به دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص انواع امریه های سربازی و نحوه ثبت نام در آن ها هستند می توانند این اطلاعات را از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا دریافت کنند . مشاوران سامانه می توانند زمان امریه انواع سازمان ها را ارائه داده و آن ها را راهنمای نمایند.

 

برای مطالعه راهنمای جامع ثبت نام سرباز معلمی در سایت هیوا کلیک نمایید

 ثبت نام سرباز معلمی

منبع : صفر تا صد نحوه دریافت امریه سربازی



:: بازدید از این مطلب : 182
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 اسفند 1399 | نظرات ()